Tiedote hoitajien vanhemmille!

Tiedoksi hoitajien vanhemmille:

Teillä on nyt perheessänne uusi poni/hevoshoitaja.
Hoitaminen on vaatii tallipäiviä enemmän kuin pelkkä ratsastusharrastus. Yleensä yhdellä hoitajalla on 2-4 hoitovuoroa viikossa ja aikaa tallilla kuluu hoitotoimiin ja avustamiseen 1-2h/per vuoro. Hoitamiseen kuuluu ponin hoidon lisäksi varustehuoltoa ja aloittelevien ratsastajien avustamista, sekä hoitajien tehtäviin kuuluu huolehtia omien kerhohuoneiden siisteydestä ja tavaroiden paikoilleen huolehtimisesta. Olemme hoitajien kanssa yhdessä laatineet säännöt ja listanneet hoitajien tehtävät. Hoitoajat arkisin ovat 15-19.30 välillä , lauantaisin klo 9.30-13 ja sunnuntaisin 16-19.

Vakuutusturvan ja taitotason vuoksi edellytämme hoitajilta Espoonlahden Ratsastuskoulun vakiotuntia sekä Lounais-Espoon Ratsastajat ry:n jäsenyyttä. Hoitaminen on yhdessäoloa kavereiden ja hevosten kanssa parhaimmillaan, tallilla syntyy elinikäisiä ystävyyssuhteita ja monet hoitajat vuosien ja vuosikymmenienkin takaa muistelevat hoitoaikojaan lämmöllä. Vastaamme mielellämme lisäkysymyksiin.

Ohessa linkki SRL:n Nouse Ratsaille oppaaseen, joka kertoo harrastuksesta lisää niin harrastajan kuin harrastavan lapsen vanhempienkin kannalta.

Talliterveisin,
Espoonlahden Ratsastuskoulu oy