Päivitetty tiedote asiakkaillemme 3.5.2020

Viitaten SRL:n 16.3.2020 antamaan tiedotteeseen me ratsastuskoulun pitäjät olemme harkinnan jälkeen tulleet siihen tulokseen että toimintamme jatkuu alla luetelluin muutoksin. Hevosten hyvinvoinnin kannalta on tärkeää jatkaa rutiineja normaalisti siinä määrin kuin tässä tilanteessa on mahdollista. Jotta tämä ei kuitenkaan vaarantaisi ihmisten terveyttä, joudumme jokainen hiukan muuttamaan toimintatapojamme.

Pyydämme huomioimaan, ettei SRL ole suosittanut ratsastuskoulutoiminnan sulkemista tässä vaiheessa.

Muutamme toimintaamme seuraavasti 18.3.2020 alkaen (PÄIVITETTY 3.5.2020):
• Toimistoon, kerhohuoneisiin ja vinttiin meno kielletty, jätäthän kaikki ylimääräiset tavarat autoon/karsinan oveen.
• Kaikissa sisätiloissa oleskellaan mahdollisimman vähän, saniteettitiloja pyritään käyttämään tallin kautta.
• Käsienpesumahdollisuus molemmissa talleissa, samoin kertakäyttöhanskoja pesuhuoneessa lavuaarin vieressä. Käytäthän hansikkaita !
• Huolehdithan erityisesti käsihygieniasta!!!
• Hevosia ei jaeta toimistossa, vaan listat ovat toimiston ulkopuolella ulkoseinässä!
• Ratsastustunnit järjestetään niin, että maneesissa tai kentällä on vain yksi ryhmä kerrallaan.
• Ratsastuskouluhevosten/-ponien hoitajat eivät hoida hevosia . Alkeis- ja minikurssien osalta teemme hoitajille erillisen tiedotteen. Henkilökunta satuloi ponit ja oppilaat itse hevoset.
• Alkeiskurssit jatkuvat pe 8.5 alkaen (kurssilaisille on tiedotettu asiasta jo aikaisemmin). Koska alkeiskursseilla on ollut taukoa, aloitamme erittäin rauhallisesti. Alkeiskurssilaisilla saa olla YKSI saattaja mukana tallilla.

Korvaustunneista olemme tiedottaneet aikaisemmin ja lista ja ohjeet löytyvät sivuiltamme.

Hallituksen antaman rajoituksen mukaisesti (max 10 hlö kerralla yhdessä tilassa) tallille saa saapua ainoastaan ratsastamaan tullut henkilö. Tukijoukkoja pyydetään jättäytymään parkkipaikalle. Satulahuoneessa saa oleskella kerralla maksimissaan 2 hlöä kerralla. Tunnin jälkeen tulee poistua tallillta mahdollisimman nopeasti, hevosten huolellista hoitoa unohtamatta, samoin tunnille tulee saapua mahdollisimman myöhään, kuitenkin niin että hevosen ehtii rauhassa laittaa kuntoon. Kaikki ylimääräinen oleskelu tallilla on kielletty. Jos sinulla on pieniäkään flunssan oireita, niin ethän saavu tallille. Ulkomailta palaavat, noudatattehan THL:n suosittelemaan 14 vrk karanteenia.

Peruutus on mahdollista tehdä siihen asti että tuntisi alkaa, mikäli flunssaa alkaa ilmetä vasta iltapäivän aikana. Näissä tapauksissa peruutukset tekstiviestillä numeroon 0505520641

NoShoutit eivät ole käytössä.

Vältetään kaikenlaista lähikontaktia ja kanssakäymistä muiden kanssa.

Tilanne on kaikkien kannalta harmillinen ja vaatii joustamista ja sopeutumista uusiin toimiin mahdollisesti lyhyelläkin aikavälillä. Tallimme seuraa tiiviisti tilannetta ja suosituksia, joista informoimme mahdollisimman pian niin tarvittaessa. Jos edellä mainitut toimenpiteet herättävät kysymyksiä, keskustelemme mielellämme kanssanne aiheesta.

Espoonlahden Ratsastuskoulu Oy 098012400/0505520641 (ark. 14-15)
info@ratsastuskoulu.com